Precis som förra året hade vi en vansinnig tur och fick parkeringsplats precis invid marschens början. Jag fotade, filmade och gjorde några talking head-rapporter för Hbls Instastories.
Trots att marschen inte uttryckligen var en protest mot Trump, blev det ganska tydligt att Los Angeles inte är galen i landets president.
Min julklapp iphone X:en är för övrigt mitt bästa arbetsredskap nuförtiden. Jag har fotat, filmat och till och med gjort en radiointervju med den.
Innan vi åkte hade jag läst på om det fanns nån risk för att det skulle dyka upp motaktivister som skulle skapa våldsamma situationer (instruktionerna var att genast bara sätta sig ner på marken och visa att våld inte skulle komma på fråga), men alla var, precis som förra året, så otroligt vänliga och glada och inkluderande.
Vid halv tolv körde vi hem igen, jag redigerade bilder och skrev en kort text och skickade in den så kvällsredigeraren skulle få det innan hen gick hem.
Nu ska jag dra ut och springa lite med Söndagsintervjun i öronen och sen fortsätta helgens Breaking Bad-maraton.
Och här är dagens outfit: Tröja: Anine Bing, jeans Mother, skor Blankens. Majlis, det stackars barnet, är enbart klädd i ärvda kläder. Klänningen är Marimekko som gjort nåt slags amerikanskt samarbete.

Det var en väldigt fin dag och vi såg till och med några delfiner simma förbi. Var så nöjd över speciellt delfinerna. Jag får ofta en helt irrationell känsla av att det är på mitt ansvar att folk ska gilla Los Angeles och tar det nästan personligt ifall de inte gör det. Eller när de säger att de föredrar San Francisco, på en rationell nivå kan jag fatta det, men på en känslomässig gör det ont.
Jag åt för övrigt en fruktansvärt god acaibowl. Ni ser ju själva. Resten av dagen har jag, inspirerad av Caroline Haines, skrivit om dickpics.
Cissan kom sist och fick en överraskning i form av hästen Kooper som tagit en lermask i helfigur. Det var bara att kavla upp ärmarna och köra en ryktningssession.
Ja och här är sagohästen Pal som Frida duschar av efter lektionen. Bra fart i den hästen också. Har inte så mycket mer att säga än att jag är sällan så lycklig som på en hästrygg.

Med magen full av halvbra halvglass promenerade vi hem, lät Majsan gå själv, vilket ledde till att det tog oss en timme att gå tre kvarter. Mycket gulligt ändå att Vidar gillar sin syster så mycket.
Och sen fick Maggan ta dagens outfit-bild. Skjorta Marimekko, shorts H&M och sneakers Adidas.

När julledigheten är över kanske det också är dags att se över vem som gör vad i hushållet. Varför inte ladda ner jämställdhetskollen på Life with Kids. Här kan du fylla i vem som bär huvudansvaret för varje enskild aktivitet hemma, om båda (ifall ni lever i tvåsamhet) är nöjda med situationen, om inte, vilka konsekvenser får det för er, vad behöver ni förändra för att det ska bli jämställt och vad lär sig era barn (om såna finns) av uppdelningen av arbete.

Peppe Öhman författare och journalist bosatt i Los Angeles med maken Magnus och barnen Vidar och Majlis.