

Ja och så vill jag passa på att tacka er för era svar på det här inlägget om vad ni äter en vanlig dag! Mycket bra läsning. Jag vill speciellt lyfta fram Hannas kalla frukost-O'Boy.
Dagens outfit, eller OOTD som vi kallar det här, består av Acne-jeans, cashmeretröja från Everlande och rosa Adidassneakers.
Jaja, förutom detta satt jag och slöscorllade på Instagrams "utforska" och landade på några före detta Paradise Hotel-kvinnors profiler. Kände knappt igen dem pga av större läppar och jättesmala ben. Kände mig jättegammal då min första tanke var "Men du som var så snygg, måste du verkligen fixa läpparna". Sen tänkte jag att en äldre generation antagligen tyckte att min generation, när vi var tjugo, gjorde dumma skönhetsansträngningar och att jag istället för att fördöma borde försöka förstå. Men så återvände jag till att bli sur över all tid och pengar som vi kvinnor lägger ner på att vara snygga och behagfulla. Herregud. Hoppas att Majlis-generation skiter i all annan skönhet än den som kommer inifrån.

Kör ut till Malibu, ta en kvällspromenad längs med närstranden, grilla majs på uteplatsen, drick en öl vid poolen eller ta en joggingtur igenom North of Montana. Det går bra att bo här också utan bil.
Vi är borta mellan mitten av juni till mitten av augusti (vecka 29 och 30 är tyvärr redan bokade). Maila eller kommentera om ni är sugna på några veckor i Kalifornien i sommar!
Magnus sa något om att olika dieter eller matval passar olika människor och då slog det mig att det kanske skulle göra gott att läsa hur olika folk äter. Att det vi ser på sociala medier inte representerar verkligheten. Jag äter till exempel sällan lobster tacos, acai bowls eller ostron, men om jag publicerar bilder på mat är det de tillfällena jag förevigar.
Ni får hemskt gärna vara med i den här lilla undersökningen. Så här ser en väldigt vanlig dag ut för mig:
Jag säger inte att jag äter den mest hälsosamma eller varierande maten i världen, men den här kroppen verkar funka på den. Och OM jag fick bestämma över andra människors ätande, Mat-diktatorn, skulle jag ta göra kött till en lyxvara. Något man åt när det var fest eller högtid. Bara vegetariskt till vardags.
Det är klart att Instagram inte speglar ens själ (men kanske snor den och om inte den så din kreativitet?), men vid närmare eftertanke så ger kanske inte bilderna en rättvis bild av en hel människa, men de bilder hen väljer att lägga/inte lägga upp gör det. Att det finns folk som bara lägger ut perfekt stylade måltider, endast sina hundar eller barn, undersköna semesterbilder eller träningsvideos visar såklart bara en del av verkligheten, men också en del av personen som valt att nischa sig i just det temat. Sättet man väljer att presentera sig på är nästan intressantare än själv bilderna. Är de alltid snygga? Selfies eller inte? Och de som högljutt förkunnar att de nu lämnar Facebook gör det för att visa sina Facebook-vänner vilken typ av person de är och det säger ju en del och så vidare. Är ni med? Eller flummar jag bara?
Sociala medier visar att också vuxna människor är bara vanliga sårbara, bekräftelsesökande och kärlekstörstande personer. Det är lite fint, tycker jag. Så mänskligt.
Jaja, lördagens arbetsuniform: Jeansjacka: Anine Bing, jeans, Mother, tröja: Uniqlo och sneakers adidas.
Bild: Pixar.
Peppe Öhman författare och journalist bosatt i Los Angeles med maken Magnus och barnen Vidar och Majlis.