Nu har vi haft två veckors härlig logistik-kaos-flytt lycka. Im back! Här ser ni hela härligheten i full höstglow. Solen lös när vi flyttade in men sen regnade det en vecka. Känns helt ok när det enda man vill göra är att fejja runt inomhus med färgprover, listsnuttar, hyllbygge och pynt.
Viktigast var att samma dag vi hämtade hem Harry från föris så skulle hans rum kännas någon sånär som “hemma”. Mest krut i den här veckan har lagts på att han skall få en skön transit från stan till buskarna. Hittills har ingen “hemlängtan” slagit in med kraft. Vi håller tummarna för att vi lyckats.
Måla har vi gjort på nätterna.
Vardagsmake är egentligen den enda make jag hanterar. Hur länge jag än står och duttar så blir det inte mer eller bättre. Därför är jag så förtjust i de där mån-fre räddaren i nöden tipsen som man snubblar över. Det här läppstiftet heter Sensual Matte från Dior och jag tycker det är återfuktande, matt och lagom blandad ton av rosa och nude. Vad tycks?
Eller Rip off eller Rip off, jag vet inte om det är så man kan kalla det när original idén är från Totéme och kostar närmare 4000. Då är den här “Budget” varianten från Hm Exklusive kostar 900 kr. Jag älskar att den har formade linjesömmar som skapar en textur och lite “Flöde” i tröjan. Den finns i alla fall på Hm nu och är väldigt mjuk men framför allt varm. PLus att jag ser rätt liten och kort ut, vilket är nått nytt. Hett tips
Ikväll ska jag träffa något av ett Power team på bubbel. Får både Lina och Malin som fredagssällskap. Ni hittar båda deras bloggar här på TWWP. Men mer om det senare med lite mer inspirerande glitter pics tror jag.
TRE långa, korta, kärleksfulla år. Nu fyller väldens roligaste, dansigaste, snabbaste, mjukaste, smartaste och vänligaste Harry Hichens 3 år. Vi vaknade upp till en mycket simular soluppgång som för tre år sedan. Vädret är nästan identiskt. Jag minns hur jag gladdes så av att det blåste skönt höstigt i luften och värmde lätt somrigt på ryggen.
När man fyller tre så måste man ju uppa sitt åk lite. Nu har han växlat upp ordentligt så att säga. Synd bara att han ville ha sin gamla trehjuling när det var dags att gå ut. Haha
Nu har jag på riktigt börjat packa allt man äger i kartonger så det blir till att sälja av en del innan vi lämnar stan. Idag kan ni slå klorna i de här. Först till kvarn. Messa 0703333180 vid intresse.
Kavaj HM trend Hundtandsmönstrad m lätt volang. använd ca 3 ggr. 300kr SÅLD
Skor Rodebjer. Använda men i fint skick. strlk 40 (känns som 39) Perfekt förljeslagare när man vill bli Bambi lång men slippa skavsår. 1500kr
Äkta skinnballerina slipon, Massimo Dutti. Använda en helg i Paris. 500kr
Det är så enkelt att piffa till en vanlig trött måndag med lite volangruffel. Jag har en mörkblå sideskjorta från HM Exlusive som jag överanvänder till allt. Det är lite pyamas varning utan att kännas utklätt. Då kan man också rocka låga opretantiösa skor utan att känna sig som 15.
Här i Cropped tjocka jeans från weekday (lite som 90 tals klassikerna man vek upp från Fillipa K) skjorta som sagt och Espadrillos i skinn från Fillipa K.
En mycket begåvad väninna till mig har tillsammans med sin kollega Lovisa startat ett fantastiskt fint och kvalitetstänkande sängklädersmärke, Midnatt.
såhär beskriver dom själva sin affärsidé.
Midnatt är ett nystartat svenskt varumärke som gör sängkläder för barn och vuxna i krispig, ekologisk bomull. En urtvättad favoritskjorta och ett påslakan på landet som det bäddats med i flera generationer blev startskottet för Midnatts första kollektion.
Vår ambition är att alltid kunna ge din säng en samtida look där färger och mönster kan kombineras precis som du vill. Färgade underlakan och örngott som säljs separat gör det dessutom enkelt för dig att komplettera och uppdatera sängen med det du redan har
Jag fick äran att bädda med ett sett till visningen i helgen. Nu vill vi köpa allt. Finns även i barnstorlekar till Harrys säng.
Ni hittar allt på Midnatt
Det finns få saker som får mig att känna mig så ledig, snygg och vuxen som skjorta och chinos. Problemet är att det lätt blir solsidan mer än Upper East.
Nu har Gant Rugger lanserat två riktigt godbitar. En Oxfordskjorta i tunnaste bommul och 60 tals krage samt ett par mjuka utställda chinos med lätt kortare ben som förmodligen kommer bli mig hemmakostym för resten av året.
Gant Rugger – Skjorta & Byxa
Nu är man verkligen tillbaka på jobbet. Känns så märkligt mycket som terminstart även om det är drygt 15 år sen man var där. När jag såg mig själv i typ samma kläder som på högalidskolan framför de gula skåpen drabbades jag av en sån hård nostalgitripp så det är svårbeskrivet.
Tänker på hångel, Jenka, MTV, skilda världar och doften av Kenzo Aqua. Hur man skrev listor om och över allt och att internskämt var sådär galet långsökta.
Är det här en tidigt 40 års kris. I vilket fall välkomnar jag den här terminen med armarna öppna.
Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.
With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.
I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.
Mail: [email protected]