Det blir mycket önskemål som rör hemmet nu. Jag ser att jag kommer spendera ohälsosamma tider på olika budsighter. Just nu spanar jag efter en mahognyhylla, böjträstolar, rottigpallar och den där vägglampan från Svensk Tenn. Mums….
I förra veckan fick jag en jättefin inbjudan till ett mindre och mer personligt event på BOND. Bond är en frisör, lifestyle salong på Greveturegatan. Gänget som jobbat där satsar på att man när man lämnar salongen ska känna precis det som salongen heter – ett Bond. Jag fick möjlighet att testa den tesen. Denise som tog hand om mig och bjöd på en konsultation i färg klipp och vård. Därefter satte hon igång med en rensnings behandling för att ta bort kemikalier och annat. Därefter en proteinbehandling för att stärka håret innifrån och sen avslutade hon med toppklipp och en återfuktande toning. Sån lyx.
Alla på salongen kändes så öppna, nyfikna och kreativa.
Även om jag har min ordinarie frisör någon helt annanstans så kan jag VERKLIGEN rekommendera ett besök på Bond.
Här har ni lite bildbomb på några av tjejerna och våran remake.
Hösten betyder bara en sak – fukt. Överallt, hela tiden. Jag menar det. Därför är det en sann glädje att från en uttorkad person få tipsa om tre riktigt fuktvinnare. Mellan hårtvättar och speciellt om jag ska ut i kyla och vind så i med Kevin Murphys leave in repair. Chanels Hydra serum ger glow och återfuktning under dagcréme eller foundation. Sist men inte minst Clarins hydration mask. Jag sover med den och sen är den väck, behövs inte ens torkas av – säger en del om vad min hud behöver men endå. Tre kanontips. Varsågod.
Det tar tid att bygga sig ett hem. Det som känns lite märkligt är hur man upptäcker nya små vinklar och vrår att förälska sig i dagligen. Det är de där små sakerna som gör det. Att det inte finns någon insyn i tv rummet, att solen lyser på sovrumsväggen dygnen igenom och att man kan komma in i de flesta rum från olika håll. Jag vill att det alltid ska vara såhär, de små stunderna, små vinklarna och att jag aldrig slutar uppskatta det.
Mental note to self
Lever för stunden i samma outfit dagligen. Det är något befriande med att down sizea sin garderob. Som om jag uppskattar det jag behållt desto mer. Som det här då.
Mina utställda ullbyxor från H&M premium är varma, högst i midjan och lite speciella då utställdheten har en snygg slitz och ett sytt pressväck över låren. Min Beiga Khasmirtröja i oversize från soaft goat är inne på andra året och den använda på riktigt varje dag. Gympaskorna är från Céline och Kappa från Twist and tango.
När man ska försöka sig på att göra tvättstuga och ett tredje badrum till en möjlighet för en rimlig summa pengar får man inte snåla på själva karet va? Tur att vi bor bredvid något av byggarens mecka. Nacka byggnadsvård ligger ett stenkast ifrån oss så det lär bli en hel del små utflykter hit….
Dom har ju lite av allt möjligt som kan rienera en.
Vi har kombinerat sjukdom med hundvaktande. Visade sig vara den bästa av kombo’s. Alla tvingades ut i det fina vädret och ynkligheten lättade lite med lätta buffar frän en nos och varma tassar på ens ben. Nu är vi seriöst sugna på hund också. Villa livet tycks ha en utstakad väg framlagt. Nästa steg. Volvo…
När vi sålde lägenheten så unnade jag mig en lixom “grattis till försäljnings” gåva. Ett armband som jag suktat över en evighet och som får följa med mig i livets evighet evighet. Välkommen till familjen
Armband ,Céline
Jag måste erkänna att det inte var alls svårt att ställa om från götgatan till skogsbrynen. Vilken luft! Vilken helg… all ledig tid spenderas i natur och trädgård. Allt är så förbannat enkelt plötsligt. Kallhall, skafferier, stora frysar, tvättstuga, kaffe på kok ständigt och folk som poppar upp på besök utan att det svämmar över de få kvm2 man har till goda.
Livskvalle. Det bästa vi gjort sen Harry. Oj så helylle jag ska bli.
Pillar runt med detaljer i vardagsrummet just nu. Vi ska på egen hand platsbygga en hylla med överskåp längst en helvägg. Det är ett roligt och estetiskt prövandes projekt med att välja exakt rätt kanslister och symetri i hyllplan. Men det går framåt. Här är ett litet halvbeiget modsbprd för ena delen av rummet. Soffan kommer nog för leverans snart. Så blir det bildregn.
Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.
With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.
I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.
Mail: [email protected]