Det här året känns det extra viktigt att uppmärksamma John och hans faderskap. Det har vart ett år jag på många sätt önskar att han skulle sluppit. Samtidigt ett år av att rannsaka, sörja och komma varandra närmare. I allt som han stått i har han hela tiden varit där för Harry. Ovikbart prioriterat honom i den uträckning som vart möjlig. Jag blir så imponerad av hur man som förälder har en massa resurser och depåer som enbart finns till för ens barn. Men de bränner snabbt slut på energi och ork över till den andre. Jag vill att Farsdag ska belysa hur mycket jag och Harry uppskattar och älskar John. Även om det är helt förväntat att han skall vara den inkännande, uppoffrande, jämställda person han är i vårt förhållande så kan man ge varandra särskillda klappar på axeln en sådan dag.
Plus att jag tittat på lite smått och gott att pigga upp han med. Men det blev en lång sovmorgon och en hel del kardemummapussar.
Jag har fått så många frågor om min Shearlingjacka att jag svarar här. (älskar när det känns som om man har massa likes som hänger över en när ni kastar ut förfrågningar sådär.)Det är förra årets modell av Stylein. Jag såg att dom gör andra färger i år.
Jag köpte min secondhand på Blocket men tror att det ska finnas på deras hemsida i mörkbrunt.
Vi åkte till Öland i helgen för att vi skulle titta på en sommarstuga. Det var ett fantastiskt beslut. Det blåste, dimman låg tät, solen tittade igenom ibland och värmde, regnet droppade och frosten kröp på. Vi fick som tre årstider i en resa. Det är något särskilt med att åka långt ihop, man hinner verkligen kura ihop sig. Den här resan gick lixom larvigt över förväntan. Ned åkte vi kväll så Harry sov halva biten och käkade godis och pysslade med klistermärken resten av sträckan. Vi stannade i Kalmar på vägen ned och övernattade i ett urgulligt hotell vid slottsparken. Dagen efter åkte vi över för att hälsa på in syster och alla kusiner. Det är som en lisa för själen när man får flytta sin relation till nya platser både mentalt och fysiskt. det var år sen jag och min syster sågs utanför jobbet (vi driver ett företag tillsammans). Det var väl behövligt att prata om annat än HR och bokslut.
Länge sen jag var på Öland, ända sedan vi slutade segla faktiskt. Men så vackert det är. Vi har numer även utökat vår sökspann från Gotland till Öland men också Skåne. Det lär bli ett par resor för att hitta rätt hus och det är inte bråttom. Det där med huset ska ju kännas helt rätt och där spelar så många parametrar in.
I morse vaknade jag med en utrensad och nykläckt måndagsfeeling även om jag har träningsverk från allt promenerande och ögontröttma efter bilkörningen och iPad maraton m pixar så kändes det lättare i hjärtat. Hoppas ni haft en fin helg?
Är det någon annan som börjar få julstämning? Jag skulle kunna tänka mig att fira julafton i den här röda kjolen från Tôteme, pälsväskan i miniformat är så vacker , Mansur Gavriel. Gärna lite Céline inspirerade klackar från Arket och porslin från valfritt loppis. Men jag vet ju att jag inte kommer lämna pyamasen, raggsockorna eller morgonrocken förens någon tvingar mig.
Någon annan som blivit lantisromatiker? Jag vill bara vada runt i gummistövlar, bjuda kompisar på grytor och skaffa hund. Lite som om jag vill starta ett skönt kollektiv ute vid kusten. Skulle ni komma? Just nu drömmer jag om att allt skulle vara lite rufft och tilltuffsat. Vilket är ert drömprojekt?
Men HEJ mig har ni kanske inte träffat förut. Jag har plötsligt förvandlats till en bondmöra med mjöliga förkläden och långfläta. Det är något med julen som gör att jag vill att allt ska ha lantlig tusch eller vara som hämtat ur Canadensiska skogar. Det annars rätt så tråkiga beiga filtret som ligger över vårt hem och min garderob bli utbytt emot sprakande röd-gröna inslag och rutor, ränder och tistlar från golv till tak. I år ska jag gå ALL IN. Det ska finnas marschaller ute, renfällar, kransar, girlanger och allt ni kan föreställa er. Har hittat fantastiska satinlakan från Zara home som ligger och väntar på julbäddning.
Jag hoppas att julen får samma betydelsefulla plats i Harrys hjärta som det alltid haft i mitt. Det är något med att alla samlas, man går ned i varv, sänker intrycksflödet och bara degar runt. Äter gott och sover mycket. Jag har letat lite efter en julstrumpa som jag tänkt skulle hänga på vår imaginära spiselkrans. Vi har inte fått arslet ur och satt igång med installation av öppenspis. Det har trotts allt varit ett år fullt av en massa annat. Men jag vill gärna ha traditionen kring strumpan på plats.
Det får mig att tänka på vilka traditioner har ni (förutsätt att ni firar jul då).Vi kanske kan gå all in här tillsammans med julinspiration och tips julgalningar emellan så att säga…
Allt du behöver för jobb, vardag och fest i ett och samma bildflöde. Tack pinterest och Jo Ellison för oklanderlig styling.
Förra helgen var vi nästan uteslutande i naturen. det är så sagolikt vackert på hösten. John får den där 70 tals Graham Nash looken och jag blir lite nykär. Jag tror Harry är lite av ett naturbarn han också. inget gör honom så nöjd som en heldag ute. Jag känner igen det där fantasiflödet och lyckan i att bygga “världar” under buskage och slottruiner av bergsknallar. Vi hade en stor middag som vi längtat jätte mycket efter på lördagen. John har så vansinnigt härliga kusiner (och syskon) så vi hade någon form av kusinträff för allihopa hemma hos oss. Vi bjöd på jätte jätte jätte mycket fågel och sång. Sen på söndagen så skedde en olycka. Jag hällde kokande vatten över min högra hand och mitt högra lår. Det var något av det smärtsammaste jag vart med om. Men något som ändå slår mig är hur alla första hjälpen kurser jag gått på i mitt jobb verkligen sitter där när krisen sker. Jag blir som en robot. Slita av mig pyjamasen och snabbt in i dusch med all kylning tänkbar, Sen satt jag där i 30 min och skakade innan vi åkte in till akuten. Dom säger att det förmodligen var den långa kylningstiden. Jag är på bättringsvägen men kan bli stuck med ett batik färgat innelår om det vill sig illa. Å andra sidan är det ju fint med karaktärsdrag – lite så man får tänka. Men se upp med kaffekokande i filter hö
En fullträff till höstlook om ni frågar mig. Kappa med ringknäppning Other Stories, klänning Weekday, Väska Old Céline och Khasmirtröjor Uniqlo.
Jag är så kräsen med dofter att det nästan är lite skämmigt. Jag kan inte fortsätta använda en parfym om den förknippas med fel saker eller när undertonerna väl börjar att trötta ut mig. Men missförstå mig rätt – jag är fortfarande jättenyfiken på nya dofter och gör därför misstaget att köpa nya varianter när jag egentligen vet att jag ska hålla mig till Klassikerna. Mina topp 5 dofter är
1. Khiel Musk
2. La Labo Santal 33
3. Diptyque Philosykos
4. Lancôme Pôem
5. Tom Ford Jasmin Rouge
I förra veckan kände jag att det var dags att återvända till toppskicket för den här hösten. Jag skaffade en ny Santal. Den lägger sig som läder, trä och med en bakgrund av viol. Det får summera hösten, lite hård i kanterna men mjuk på insidan.
Vilka är era dofttfavoriter?
Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.
With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.
I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.
Mail: [email protected]