Ny liten scrunchie med ros som min farmor skickade till mig häromdagen <3
Mulet ute, solgula gardiner inne.
Så sugen på att se Wiener Werkstätte utställningen på Millesgården. Får bli efter mina kommande tentor.
Köbildning av tavlor som ska hängas upp hemma.
Fint hörn via @clo_studios. Mm lite levande ljus och en kopp te en tidig mörk höstmorgon :))
Lagade Moules för första gången i mitt liv, så enkelt och gott. Ett av mina och Sebastians stamställen är Glenn Miller där de serverar varianter av Moules Frites. Nästan lika gott hemma som där, minus livejazz :/
Häromkvällen firade vi min pappas födelsedag på Grodan. Utöver god mat så har de fina väggmålningar. Spirit animal på väggen.
Efter vår rumsrokad är det lite nya hörn att inreda. Men för nu får det hållas någorlunda enkelt.
Otroligt armband från danska @griegst, inte helt omöjligt att hitta något liknande på loppis. Ska spana!
För några helger sedan såg jag nya Beetlejuice på bio med bland annat Monica Bellucci i en av rollerna. Vogue Italia har gjort ett reportage med henne och tyckte den här bilden var vacker. Se fler bilder via @vogueitalia
Drömbadrum, original från 1950-talet i Milano. Resten av lägenheten är i princip orörd, helt fantastiskt fin. Se fler bilder via @theworldofinteriors
Wow – så vill jag också dekorera med grönkål. Undrar hur länge det kan hålla innan bananflugorna flockas runt vasen :// Snyggt med färgerna grönt, blått och rostrött. Via @maison_flaneur.
Small talket hemma hos Camilla Larsson har jag inte sett i sin helhet tidigare. Inspirerande och fint med någon som inte gör precis som alla andra, ett levande hem med personliga saker. Taklampan (Louis Poulsen) är otrolig, älskar den färgen på glaset. Se reportaget här: https://thewayweplay.se/small-talk/camilla-larsson/
Poetiskt foto av danska fotografen @josephinelochen, blir att hitta ett liknande hårspänne. Snyggt till höstpolon mmm och höstgrytan och rödvinet mmm
Emma · 2 years ago
Fint inrett hemma! Vart är det fyrkantiga sidorbordet ifrån ?
Charlotte Ahlström · 2 years ago
Tack, vad glad jag blir! Det är vintage och köpt via Auctionet :)