Dagen innan min tenta och har tillåtit mig själv två pauser, det ena ett inlägg med bilder från vårt hem och det andra för att se min äldsta dotter sjunga solo i skolans höstkonsert i eftermiddag <3
Det mesta av inredningen hemma är vintage, mixat med några få nytillverkade saker. För mig är det viktigt att hemmet verkligen känns som ett hem och att det känns personligt. Både jag och Sebastian kan vara ganska lata med att t.ex. få saker upphängda men antar att det finns en charm med det också, att inte allting måste vara klart eller perfekt hela tiden 🙂
Soffbord från 1960-talet, tillverkat i Frankrike. Nytt hemma är sisalmattan som är tålig mot dipp, saft, mandariner osv…
Vy från min studieplats/matsal. Mot väggen ser ni några av alla de tavlor som ska hängas upp..någon gång.
Brukar köpa gamla inredningsböcker på loppis eller second hand. Det är så kul att bläddra i. Den understa “Spanish Style” är en av mina favoriter.
Vårt matbord i köket, inköpt via Auctionet. Inramad poster från Beau Marché i Köpenhamn. Över bordet en klassisk PH-lampa från Louis Poulsen.
Ljusstake från Ward Wijnant och doftljus som doftar som Paris mmm..
Detalj från en vägg i vårt kök. Både tallrik och tavla hittade på loppis.
En vinkel från vår matsal.
Det var den lilla pausen, nu tillbaka till rutinaktivitetsteorin, anmälningsbenägenhet, konfliktperspektivet, White-Collar crime och mer…
Kram!