Vår sjunde bröllopsdag

2 months ago

I nio år har Robin och jag varit tillsammans och sju av de åren som gifta. Vi träffades på Tinder vilket ofta förvånar folk när jag drar historien om hur vi träffades. Vad tycker ni, har vi Tinder-aura eller inte?

Efter att ha varit förvirrad och otrygg i alla tidigare relationer kunde jag av olika anledningar äntligen slappna av när jag träffade Robin. Ändå tog det mig flera år att verkligen integrera känslan av att vara i hamn. Det kan ta tid att inte bara tänka och känna annorlunda utan att verkligen också göra annorlunda.

Lärdomen här för mig är alltså att noggrant välja ut och sedan kroka arm med en person som är väldigt lugnande för nervsystemet är det bästa man kan göra för sin hälsa. Robin planerar, styr upp, engagerar, uppmuntrar, köper blommor, lagar mat, har kontakt med hantverkare, tar hand om allas barn och ser till att alla har det bra.

Vår sjunde bröllopsdag

Vi gifte oss i stadshuset och hade sedan lunch för familjen och närmsta vännerna hemma i lägenheten på Heleneborgsgatan. Vi åt Osso buco med risotto.

Jag hade ett ombyte när vi kom hem efter vigseln, alltså den klänningen på den här bilden. En knälång 50-talare med volym i kjolen som jag köpte på Myrorna för nästan ingenting. Buketten tycker jag fortfarande är så fin, den hade några kvistar jasmin i sig och doften lugnade mig under dagen.

Vår sjunde bröllopsdag

På vigseln hade jag en 40-talsklänning i sidenduschesse jag köpte hos Lisa Larsson innan jag ens hade träffat Robin. Finaste plagget jag någonsin haft på mig!

Och lilla lilla Bruno som bara var åtta månader. Herregud vad söt han var.

Vår sjunde bröllopsdag

Vi ser ut som tonåringar?:)

Allt drogs ihop och planerades på ett ganska torrt och oromantiskt sätt, jag är mer pragmatiskt lagd än fluffigt rosig gällande sånt här. Jag bokade helt enkelt när det fanns lediga tider några månader innan och skickade ett par länkar från Kaplans till Robin med ringar jag tyckte var fina. I efterhand är jag glad att vi bara gjorde det, för sedan kom pandemin och lord knows om vi ens hade tagit tag i det om vi inte bara hade rivit av det våren 2019.

Grattis till oss, hoppas på många år till!

Jeanette Åkerberg · 2 months ago
Så fint att få läsa om er kärlek❤️ att leva med en snäll person är det finaste

Andrea Vestergren · 2 months ago
Visst är det<3

Kristina · 2 months ago
Så fint brudpar, så söta!

Åsa · 2 months ago
Stort GRATTIS till er! Så fina ni är ❤️ Det är helt rätt att kroka arm med någon som lugnar och som man kan landa hos ❤️ Så välgörande!

alex · 2 months ago
Grattis till er!! Och herregud så fina

Andrea Vestergren · 2 months ago
Tack<3<3

Catarina Skoglund · 2 months ago
Åh vad fint, och fina! Grattis till er <3

Andrea Vestergren · 2 months ago
Tack snälla du<3

E · 2 months ago
Så fina! Grattis till att du hittat din prins.

Andrea Vestergren · 2 months ago
Tusen tack<3

Huys · 2 months ago
Tack för att du delade med dig av er fina kärlekshistoria ❤️

Andrea Vestergren · 2 months ago
Tack för att du läser<3

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.