Howdy. Jag sitter i solen på vår uteplats, a.k.a. medelhavshörnan. Det blir så varmt att jag lajvar sommar med skjorta och keps, äntligen. Den här veckan har mest varit eget plugg och då främst ett PM som ska in. Jag valde temat memer, om det nu är den svenska översättningen på “memes”? Inte som i internetmemes utan som i en beståndsdel i kulturell information som sprids som på ett viralt sätt i en befolkning. Som en kulturell motsvarighet till gener. Har några lösa idéer som ska ner på i worddokument men varför är det så svårt att sätta igång? Det hjälper att börja kladda lite och samla referenser i alla fall.
Ofta funkar det bra för mig att sitta på café eller bibblo, andra människors närvaro brukar pressa mig att skriva någonting i alla fall. I förmiddags såg jag ut såhär, lånade min mycket stilsäkra sons snabba glasögon som han valde ut helt själv på A. Kjærbede<3
Premiär för ballerina helt utan en endaste strumpa! Att känna marken med fotsulorna hits different.
Måste stanna för att uppskatta den skarpa kontrasten mellan vitt fluff och knallblå himmel.
Inte fick jag ett ord skrivet på mitt PM i förmiddags! Däremot satt jag och kollade över åhörarkopiorna från en föreläsning i måndags om brottsprevention med professor och barn- och ungdomspsykiater Niklas Långström. Det var väldigt inspirerande, intressant och lärorikt. För den som är intresserad finns ett avsnitt i KI-podden Medicinvetarna med honom om detta ämne här.
Nu är jag som sagt hemma igen och har fixat naglarna (Essie Sugar + Gel couture topplack) och ska kanske ta en tupplur. Nya tag imorgon. Kram
Parfymintresserad psykologstudent och tvåbarnsmamma. Jag gillar mode från 80- och 90-talet, att rota på second hand-butiker och att scrolla på auktionssidor
Instagram: a.vestergren