Termin ett på psykologprogrammet slut

6 months ago

Termin ett på psykologprogrammet slut

Jaha, det var det för första terminen. Tiden känns helt skev, som att de här månaderna var en blipp och ett år på samma gång. Jag har lärt mig mycket, mest om mig själv för att vara helt ärlig. Stressnivåerna har varit uppe i skyn och jag känner på samma gång att jag aldrig varit på en bättre plats. Det här är det första i livet jag gör för bara mig. Jag kan göra svåra saker. Det har varit väldigt viktigt att träffa nya människor. Det känns som att jag kommer känna dem länge, oavsett hur det utvecklar sig med studierna. Det här är min drömutbildning och den känns krånglig.

Nu är jag trött. Jag har fått tydliga signaler om att jag behöver vila och då gör jag det. Granen är klädd, julklappar köpta och jag har lagt ut en julig duk på matbordet. Det får räcka som förberedelser, mer pynt än så stressar mig. Man ska ju plocka ned skiten också!

 

 

Termin ett på psykologprogrammet slut

Tänk att det är fjärde advent. Hoppas ni har någon sorts lugn och ledighet, vi hörs i mellandagarna. Puss och god jul<3

johanna · 6 months ago
BRA JOBBAT!

Ellinor · 6 months ago
Heja dig! God jul!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.