Hej!
Jag kom över ett klipp på den mexikanska arkitekten Luis Barragans hus i Mexico City. Insåg halvvägs in att jag redan har sparat ett foto av vardagsrummet i det huset som inspiration, utan att veta vad källan var. I videon såg jag nya vinklar på hur han använt starka färgfält som accent.
Någon variant av det här hörnet har jag lagt upp förr. Såhär vill jag att det ska kännas hemma. Kanske 10% i alla fall.
Samma rum i annat ljus och annan vinkel. Jag tror inte att jag har noterat hästtemat förr?
Den här takhöjden får jag fortsätta drömma om. Visst är det fint med den gula nyansen i trappen?
Fält av klarrosa och guld.
Fyra meters takhöjd har jag inte men trivs väldigt bra hemma ändå. När det får vara undanplockat och ordnat en stund.
Hej! Och hejdå, det var allt för nu.
Parfymintresserad psykologstudent och tvåbarnsmamma. Jag gillar mode från 80- och 90-talet, att rota på second hand-butiker och att scrolla på auktionssidor
Instagram: a.vestergren
Annette · 11 months ago
Så fint du har det!
Andrea Vestergren · 11 months ago
Tack <3
Camilla · 11 months ago
Vad är det för fin väggfärg du har på sista bilden? :)
Andrea Vestergren · 11 months ago
Det är Alcro Bleke! Upplever den nog lite mer tydligt gul i verkligheten men fortfarande mjuk och gräddig <3
Vic · 11 months ago
Fint! Har du länk till klippet?
Andrea Vestergren · 11 months ago
Jag försökte hitta nu men glömmer vems insta jag såg det på! Men kanske finns det någon rundtur på youtube? Kram
Kornelia · 11 months ago
Hej! Asså får så mkt inspo från ditt hem :) Därav denna sena kommentar på inlägget, eftersom jag är mycket inspirerad av färgen på de röda, målade skåpen i ert vardagsrum och hade sparat detta! Om de är målade förstås, vad vet jag? Jättefint oavsett och jag undrar om det finns en färgkod eller liknande? Mvh en härmapa
Andrea Vestergren · 11 months ago
Hej! Vad roligt att du tycker det. Jag älskar färgen fortfarande och har inte tröttnat en sekund, så värt! Det är ottossons linoljefärg i Engelskt röd<3