Jag anar ett tema i min sparat-mapp

2 years ago

Det är bara att kapitulera inför naturens element och vira in sig i lager efter lager med ull. Sedan jag fick barn har jag börjat applicera Polarn och Pyrets trelagersprincip även på mig själv som om vore jag en baby. Tål tyvärr varken kyla eller värme :):) Underställen har såklart redan åkt fram och kommer inte stoppas undan förrän i maj! Lager två är just nu antingen en kashmirtröja eller ett av mina finaste plagg, en tjock och tung tröja jag stickat själv efter mönstret Sweater no 14 från My Favourite Things knitwear. Till sist kappa såklart!

Om en nu råkat födas i ett klimat där kappa krävs halva året kanske en kan unna sig några fina begagnade att varva?

Jag anar ett tema i min sparat-mapp

Hittade den här gråa kappan på Stadsmissionen Nytorget igår. Perfekt på nästan alla sätt och vis. Köpte!

Jag anar ett tema i min sparat-mapp

@thesimplicityman

Jag älskar ju 80- och 90-tal, det syns va? Nu avslutar jag det här inlägget med några bilder från min sparat-mapp på insta. Det är långa, vida silhuetter och saker på huvudet.

Jag anar ett tema i min sparat-mapp

@andrea__ricci

Jag anar ett tema i min sparat-mapp

@melissajanetarling

Jag anar ett tema i min sparat-mapp

@cawleystudio

Jag anar ett tema i min sparat-mapp

@okeeffemuseum

Solen skiner men jag upplever gravitationen extra stark idag. Jag stannar inne och tar en vilodag. Puss

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.