Weekend

3 months ago

Weekend

Kom hem i fredags med ett av mina favoritljus på våren. English Oak heter det från Joe Malone. Det doftar skog och mylla men på ett friskt och våraktigt vis. Tror inte ni skulle bli besvikna.

Weekend

Bruno ligger och tillfrisknar från en Ögoninflammation. Vad mycket det är med hunden va, är det inte klon, pälsvård, dåligt samvete eller fästingpiller så är det något annat. Tur att han är världens finaste, snällaste och varmaste överkast.

Weekend

Gick förbi min kille på Hötorget och skaffade lite påskfärgade rosor. Vi åker ned till Ön på skärtorsdagen så får förtidsstarta lite hemma.

Weekend

Långa soliga promenader på Observatoriekullen mellan simskola och gäster.

Weekend

Det var skärmpause för barnen hela helgen så vi lyfte fram gamla godingar som duplo, actiongubbar och sönderklippta flyttkartonger – för allt det behövs såklart.

Weekend

Jag gick ned på stan för att köpa snacks och böcker.

Weekend

På NK hade dom påskpyntat i blomsterhandeln.

Weekend

Provade en väldigt fin jacka i linne, det fanns även tillhörande kjol vilket är så populärt i vår, det lilla setet. Lite som en flygvärdinna.

Weekend

Sen testade jag en otrolig byxa med chinosvibe och vad jag tror kan bli sommarens stickade favorit.

Weekend

Den har perfekt passform, tight men ändå lös om man kan vara så ombytlig i sin beskrivning och v ringningen går inte för långt ned. Ni hittar byxa här och tröja här.

Weekend

Provsatt utemöbler på Newport.

Weekend

Sen kom gästerna och då tog jag inga bilder, men när dom hade gått. För att föreviga känslan.

Weekend

Söndag betyder teater och städa undan lite.

Weekend

Jag läste magasin om trädgård, ska sätta kastajestaket och grindar över påsken och det får mig att riktigt dyka ned i brittiska magasin.

Weekend

På Hötorget är söndagsmarknaden igår för full fart igen.

Weekend

Sen mötte jag mina killar på Ragazzi och invigde våren med vår första gelato.

Weekend

Man dricker espresso och äter strut på övergångsstället för rätt stadsvibe.

Weekend

Såhär va?

Weekend

Ingen orkade laga mat så vi åt pizza. Så mysigt att gå ut och sätta sig hela familjen och lyssna till var alla befinner sig. Att ha en snart 12 åring och en snart 6 åring ger många olika infallsvinklar på livet kan jag säga.

Weekend

Ljuset tar sig nu även in i det mörkaste delarna av lägenheten.

Åsa · 3 months ago
Mysigt

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Julia Hichens

Julia Hichens

Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.

With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.

I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.

Mail: [email protected]