Weekend

7 months ago

Weekend

Helgen blev en blandning av små ärenden, familjetid och ett par sådana där praktiska beslut som markerar att man är på väg in i en ny fas.

På fredagen tog jag med mig några böcker tillbaka till biblioteket, den där enkla rutinen som jag alltid tycker om. Sen vidare förbi NK för att äntligen lägga beställningen på vår nya soffa. Det betyder också att våra Bröderna Andersson snart ska få flytta vidare — och om någon av er vill knipa dem innan jul, säg till. Det vore roligare om de hamnade hos någon jag känner än hos ”främlingar”.

John och jag firade beslutet på vårt sätt: ost och bubbelte.

Weekend

Lämna tillbaka låneböcker på Kulturhuset.

Weekend

Försöka hindra mig från att juldekorera överallt när man gått igenom Nk. Allt på Newport ropar Ralph Lauren Christmas – men har inte gått in i juldelen än. Det gör jag med barnen lördag den 29:e november som vanligt.

Weekend

Frågade personalen på Toteme om en stövel råkat komma in. Hade på mig, Ullkappa, Jeans, Boots i lack och liten väska.

Weekend

Tog vägen förbi ostbutiken.

Weekend

Bruno va inte särskilt hjälpsam med städningen.

Resten av kvällen ägnades åt att rensa garderober och hallar, dra ut det som fastnat i hörnen av månaderna. Vi gör plats för… ja, att andas. Och för att lämna bebistiden bakom oss på ett stillsamt sätt.

Weekend

Mot lördagens yoga i brun kashmir från Cos, Penny loafers, Leggings, päls och T-Clutch.

Weekend

Sen en promenad mot Gamla stan.

Weekend

Morning bun är den bästa bullen som finns på Själsö bageri.

Lördagen var en familjedag.
Yoga först för mig, och sen gick vi till Gamla stan för att titta på några av statyerna Eli hört om på förskolan. Soligt och iskallt, röda kinder på alla. På kvällen hjälpte killarna mig att göra tryffelpasta, och Harry och jag såg Apornas planet. Det blev många samtal om hur det känns att vara nästan tonåring — det där mellanläget där allt både lockar och skrämmer lite.

Weekend

Långpromenad med Bruno i pälsmössa och jacka.

Weekend

John hade bytt allas lakan och jag lade mig en stund för att vila i sista dagsljuset.

Weekend

Tänkte att jag skulle läsa ut den här jag började på i fredags.

Söndagen fylldes av bokläsning, städning, en klädhängare som äntligen kom upp i hallen, och ganska mycket vallande av både barn och hund mellan olika parker. En helt vanlig söndag, men på ett bra sätt.

Och nu tänkte jag börja se It’s All Her Fault. Har ni sett den?

Christine’s Stories · 7 months ago
Det är alltid värt att gå inom ostbutiken, enligt min åsikt Blev nyfiken på den serien nu men All her fault verkar inte streamas någonstans i Sverige ännu? Var ser du den?

Julia Hichens · 7 months ago
Hej, ja ost är allt verkligen. På Prime!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Julia Hichens

Julia Hichens

Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.

With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.

I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.

Mail: [email protected]