Nu börjar min årliga baka paj fascination. Plommon ut först.
Vädret tillåter en liten CarCoat- har tipsat om en som verkligen liknar den jag har, här.
Det är pasta salsiccia, potatismos och köttbullar varvat om vartannat.
Det plingade på dörren med ett otroligt blombud från Nordiska kök som varit här och plåtat i veckan.
Det finns inget som är så rituellt för mig som kaffe i solhörnan varje morgon.
Fick ta med Bruno till NK som vanligt för lite kaffe och wienerbröd. Han stack upp nosen ibland.
Det blev så otroligt fina bilder från deras fotografering, det ska bli så roligt att visa sen.
Försöker hitta en serie att fastna i. Just nu tittar jag på alla Vändpunkten på Netflix om amerikansk politik men ser också om Succession igen.
Ska möblera om med det här stora bordet , har inte riktigt blivit nöjd med placeringen än. Men visionen finns där inne. Snart så.
Har glömt att stryka skjortan men som jag och Carolina brukar avsluta alla våra sms- Annars bra.
Tog hem en gammal klassisk fredagsbukett för att pigga upp.
Det såg nästan ut som höst på skolgårdarna när jag skulle hämta hem barnen. Så som jag längtar. Nästan ohälsosamt.
Nästa dag sol och 20 grader. Sommarjeans och vit kavaj.
Det är sista rycket på vita denim och öppna skor.
Därför blev det lång kjol och flip flops därtill. Den svarta skjortan hittade jag på Arket häromdagen och den är utan tvekan det mjukaste jag haft på mig på länge. Funderar ärligt på att köpa en i L och ha som pyjamas. Ni hittar den här.
Efter en fotografering får man ställa fram alla personliga fotografier igen och då fick hästen följa med ut i vardagsrummet också.
Små promenader med Bruno. Det finns många små gömda gröna trådar runt oss och observatorielunden. Det känns nästan som London när man kan smyga mellan små torg och parker.
Kantarelltoast och vita dukar.
Jag är tröttare än på år. Måste kanske börja med vitaminer- träna jag vet. Men hur ska man orka det när man knappt hinner fram och tillbaka mellan hämtningar och lämningar?
Försöker hitta en ny plats till matsalsbordet som vi ärligt talat använder två gånger per år. Men skulle vilja trolla fram ett rum till…
Tror jag bestämt överkast nu.
Hittade ett par perfekta solglasögon men höll mig. Har bara ett enda inköp den här hösten som går att rättfärdiga. Så nu sparar jag till det.
Tittade på Ingefärakrus och plockade upp ”vårt signatur” doftljus på Oscar och Clothide.
Kanske man kan ställa bordet bakom soffan, eller blir vyn blockad då från hallen? Tåls att tänka på.
To be continued
Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.
With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.
I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.
Mail: [email protected]
Lotta · 10 months ago
Tycker så mycket om dina inlägg här, ert fina hem kan man inte se sig mätt på :)
Emelie · 10 months ago
Åh älskar också dina inlägg. Vad är det för spännade du ska spara till i höst??
Julia Hichens · 10 months ago
Det vågar jag inte säga än då jag står på väntlista ;) , men tids nog, tids nog…