Week 33

10 months ago

Week 33

Ny bok samma slappar pose. Läser Snobs av Julian Followes just nu och det är om något språkligt sexuellt. När man behöver använda hjärnan för att lagra bättre synonymer än man andvänder själv. Men även så tv-serie vänlig handling att det blir en riktig bladvändare.

Week 33

Bruno är inne i en otrolig unghunds utmanande period. Full blown teen. Här ligger han och ger mig side eye efter reprimander.

Week 33

John har kopplat in playstation igen och det ger oss båda lite egentid när kidsen somnat. Jag kan läsa och dm:a ikapp alla vänner. Han kan jaga folk på hustak.

Week 33

Hade ett möte på Butiken. Hoppas det kan bli något framåt. Klassisk cliffhanger.

Week 33

Letade efter ett tyg på Svensk Tenn och tog lite inspiration från Esters Ateljé.

Week 33

Fick äntligen äta lunch med min hemvändare Edit. Tillbaka i Stockholm efter ett par år LA, inte en dag förtidigt. Vi hade hela sommaren att prata av oss.

Week 33

Jag åt asiatisk råbiff som var oerhört trevlig. Men kanske mysigast är att dom bär ut menyn såhär till bordet. På Black Milk, rekommenderar starkt.

Week 33

Så stolt över henne som redan landat nytt jobb är är up and running här igen.

Week 33

Jag provade jeans, då mina favoriter var så slitna och sönder att de blev målarbyxa på Öland. Massimo Dutti hade även en mocka jacka i havre som jag ville testa live. Det blev inget köp men säkert ursnyggt på någon annan. Hade på min den svarta långklänningen jag brukar tipsa om från Toteme. Ni hittar den här.

Week 33

En annan favorit för en snabb Kaffe. Alicia har de lyxigaste sommarfötterna jag sett, spelar i en annan liga.

Week 33

Fick hjälp med en detox och en Keratinbehandling på Björn Axén. Det var en hel del kalk och hav i mitt hår efter den här sommaren.

Week 33

Dom lockade mitt hår och jag kände inte igen mig alls. Märkligt det där.

Week 33

Hittade mitt tyg till slut men på Tygverket. Ska bli roligt med ett projekt under hösten men får se när jag orkar dra igång det. Någon som kan gissa vad?

Lotta · 10 months ago
Så fin du är :)

Camilla · 10 months ago
Tur att vovvarna är så himla söta!

Ellinor · 10 months ago
Gös 345 kr! En bra påminnelse till mig som behöver öva på tacksamhet. Har två stora frysar i garaget. Har Gös för ett helt år. Ren, älg och rådjur. Jakten startar på måndag så frysarna kommer fyllas på. Lamm har beställts från bonden i grannbyn liksom löjrommen. Dåligt bärår här uppe i norr så jag kommer nog sakna både hjortron, blåbär, skogshallon och lingon efter nyår, men det ska väl ses som i-lamds bekymmer. Tack för din inspiration.

Annsofie · 10 months ago
Toteme klänningen, vart hittar jag den? Länken fungerade inte:) Jättefin!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Julia Hichens

Julia Hichens

Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.

With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.

I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.

Mail: [email protected]