Jag var hemma en vecka mitt i sommaren och jobbade. Carolina passade på att bjuda mig på födelsedagsmiddag.
Vi strosade runt lite i stan, satte oss på Schmaltz och åt nån rätt med något frö och nån god beta. Sen en ostkaka med rabarber till efterrätt. Drack kaffe och en väldigt intetsägande alkoholfri öl. Men det var verkligen det enda som var intetsägande med den här kvällen. Jag har inte skrattat så mycket på jag vet inte hur länge. Det är något särskilt när man aldrig får den där känslan av att man är eller sagt för mycket. När man förstår varandra och det inte finns en minsta glimt av fördömande – bara skratt och en hel del sanningsägande dock. Det strykt ju inte med hårs. Men det skrattas, det gör det.
Blev sugen på att baka i höst.
Hon är så fin alltid Carolina.
Här va det potatis och frön och ost. Gott.
Jag slank in och testade en mockajacka i Taupe men jag har en brun och det får räcka.
Och så skrattet.
Hon gav mig biljetter till Trollflöjten på Operan i höst. Inget kunde gjort mig gladare.
Och ett brev, så som alltid. Queen of correspondents.
Jag hade jobbkläder men slängde på en liten klack.
Rörd av att bli så uppvaktad.
Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.
With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.
I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.
Mail: [email protected]
lotta · 11 months ago
Vilken fin vänskap och vilken underbar present :)