3 months ago

En tidig torsdag anlände vi till London för en några år försenad bröllopsweekend. Vi checkade in på The Counnaght och allt var över förväntan.

Dörrarna till hotellet öppnades och så också en helt overklig upplevelse.

Honeymoon

Rummet högst upp i huset med utsikt över torget.

Mr and Mrs Hichens. Innehållet håller jag hemligt.

Mitt i Mayfair men samtidigt så enskilt och personligt.

The famous stairs

Badrummet badade i solsken.

Jag tog ett självporträtt i badrummet för jag hade ont i smilgroparna och skickade den till barnen och min pappa hemma.

Tydligt blev det att kappan jag hängt på mig var på tok för varm, det kändes som sen vår.

Honeymoon

Kunde börja dagen med en kopp kaffe och nyheterna på tv medens jag låg i badet. RomCom moment.

Hela helgen fyllde vi med typiska John och Julia aktiviteter, sånt vi delar. Sånt vi alltid gjorde och kanske fortfarande gör men i mindre utsträckning sedan barnen.

Märkligt tänker kanske ni. Att på sin bröllopsresa göra samma saker man som oftast gör. Härligt tänker vi som gör just det för att det är ”VI”

Honeymoon

Vi klädde oss i spets och lack. Mörk kostym och kuvertväskor. Besökte Scotts, The Wolesley, The Ritz och andra brittiska hål i väggen.

Vi tog det också lite dag för dag. Bokningarna var ordnade sedan länge men vi bokade också av när vi kände för det. Konserten i Hackney fick stå över för långa bad och middag på THE GRILL i Connaught.

Vi tog frukost på rummet varje dag för att… ja för att.

Honeymoon

Sen läste vi färdigt en bok. Inget behövde gå fort. Inga rutiner pickade på. En evighet av tid.

Promenerade hela dagarna. Pratade klart om livet och la en femårsplan.

Tog långa stunder i parker och kanske var tysta en stund.

Honeymoon

Sen hade jag bokat en intim visning på John Sloanes numera museum men privata fastighet. Det är en fullkomligt obeskrivligt plats med så många roliga anekdoter och

Små tistlar på alla möbler så ingen skulle råka sätta sig ned. Vi köpte med oss ett minne från Museumet. En konvex rund spegel, typiskt för John Sloane.

Varje våning tar andan ur en. Varje historia får en att längta efter mer.

Honeymoon

På hotellet stod alla till vårt förfogande och det var blomblad på sängen, tårta vid ankomst, champagne och turndown så fort vi lämnade rummet.

På The Wolesley åt jag årets godaste fisk och där fick vi en överraskning av personalen, dom kom ut med en happy anniversary bakelse och tända ljus. Är det så att dom följer alla besökare på sociala media eller är det någon av mina vänner som ringt och ordnat? Oavsett så himla fin upplevelse out of the blue.

Fontänen utanför hotellet tändes upp och träden har klotlampor om kvällen kommer upplyst ånga att sprida sig över torget och det var som en saga.

Honeymoon

Vi fick sent bord på Scotts och där fick vi grillade pilgrimsmusslor vid bordet och en hummer med pommes som kan varit det godaste jag ätit i år.

Frågade runt lite bland Londonbor Och alla svarade ”its the best we got” dom hade inte fel.

Vårt hotellrum var en dröm i sig, sidentapeten, stuckaturerna, jaquardgsrdinerna och alla produkter från Bamford. Ni förstår ju hur det föll mig i smaken.

Honeymoon

På Liberty var jag nära att fuska med julkulorna men höll i mig. Tittade istället på kuddar och japanska svartlackade möbler. Eftersom jag skaffade en farsdag present till John sen ni vet.

Det finns så otroligt mycket mer att säga om resan till London men just i honeymoon syfte vill jag också lämna en hel den privat.

En afternoon Tea på Ritz innan en kväll på hotellet.

Magi

Genom Kings Park, vi hann se en parad och pelikaner. En ganska oväntad kombination.

Jag tror ändå att John är ämnad för ett annat land. Det märks att han bott länge utomlands det är som om han blir mer sig själv när vi lämnar Sverige.

Honeymoon

På väg till Tate och Southside bank med solen i ryggen.

Lite lyckligare, sistas förmiddagen spenderades på hotellets Spa med en ansiktsbehandling och varma bad, mer grundad och otroligt kär igen. Tack London.

Kanske ni har hlite frågor om London? Ställ dom i kommentarsfältet så kan jag svara med ett inlägg sen fokuserat på det.

Kram

Jayne · 3 months ago
Thank you for sharing these beautiful photo's! Glad you had a lovely time. Made me yearn slightly for a London trip, haven't been in many years and I live in the UK!

Paulina · 3 months ago
Vilken ljuvlig honeymoon!

Ellinor · 3 months ago
Ljuvligt!

Anna · 3 months ago
Så härligt ni verkar ha haft det!

emma · 3 months ago
så härligt inlägg! verkar som en riktig dröm honeymoon du kanske har skrivit om det innan men vore kul att höra berättelsen om hur ni träffades

Julia Hichens

Food, fashion, fun and family. Writing about inspiration, moodboarding, miscellaneous and casual things mostly.

Trying to be inspiring and share my daily life as a mother of a three year old explorer.