Snart är äntligen julen här och vi får börja klä upp oss på riktigt. Det är så härligt just med julafton tycker jag för man lägger sån vikt i att först klä ned sig och sen klä upp sig på samma dag.
Vi börjar alltid julafton hemma i lugn och ro med barnen. Jag älskar att den stunden med paketöppning och julte, gröt och Bill Crosby är när alla fortfarande är klädda i pyjamas och tofflor.
Sen till lunchen får man klä sig i något som blir mer festligt, kanske en liten sjal, en strumpbyxa och ett par pärlor?
Här kommer min önskejulafton i klädväg…
Pyjamas Zara
Cableknit klänning och silk evening bag,Totême
Sammetsklänning med lätt puffärm från Cos
Men mest av allt är jag nog sugen på den här känslan, byxa för att lätt kunna röra sig mellan matta, fåtölj och matbord. Låg fin klack och spetsig tå. Sen något lurvigt och spretigt för julkänslan. Byxa H&M, kofta Totême och sko Tiger.
Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.
With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.
I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.
Mail: [email protected]
Alex · 5 years ago
Julmorgonen är vackrast. Sömnigt barn med stor förväntan, julfrukost i pyjamas, det doftar hyacint blandat med kanel och nybryggt kaffe. Sedan tar man en morgonpromenad. Sedan fortsätter dagen. Ljuvligt.
Ellinor · 5 years ago
Är väldigt traditions befriad och julen är verkligen inget för mig. Jag jobbar alltid extra inom detaljhandeln och vården under jul, så att de som gärna vill får vara ledig.