Non stick

7 years ago

Non stick
Non stick

Jag vet inte om det här är för privat eller så men jag håller på med en IPL behandling. Jag har hela mitt vuxna liv kännt att det där med hår överallt är inte min grej. Eller grej och grej, man ser väl ut som man gör och ska acceptera det osv osv men det här är något som på riktigt stör mig. Jag använder sällan smink och jag försöker tänka positiva tankar om det mesta med min kropp men de där baklårs-håret det skulle jag mer än gärna slippa.

Så då är det tur att jag har en sån fin klinik som jag går till, dom hjälper mig med hus, kropp och nu då IPL. Kliniké heter den och ligger på Reinsternansgatan på Södermalm.

Min någon annan är intresserad eller nyfiken. Hör av er så kan jag svara på lite frågor?

/ Soon to be smooth

Edith · 7 years ago
Superintresserad och nyfiken! Vill veta allt! Hur ont gör det? Hur många ggr behöver man boka in (ungefär, förstår att det är väldigt individuellt) vilka ”hårställen” prioriterar du (kanske lite privat..haha) är håret borta föralltid när man är klar? Och ps. Tack för din underabara blogg, jag älskar den, din stil och inspiration och hoppas så att din stora önskan och längtan snart ska gå i uppfyllelse! Kram!

Julia Brukroken · 7 years ago
Hej. Jag behandlar hala underbenen och baksida lår, samt bikini linjen. Det skall fungera på allt hår men är särskilt effektivt om man har lite ljusare hud och mörkare hårväxt. Har du grova hår är behandlingen "lättare" men även du med tunnare hår kan få fina resultat. Jag upplever att jag redan efter två ggr ser stor skillnad. På min vader och smalben har jag fått som kala fläckar. Vilket är precis det man vill i det här fallet. Jag känner även att grovheten minskar och det tar längre tid för håret att växa ut. Däremot skall man vara medveten om att det gör ont. Det är ingen spa behandling på något vis. Jag har svårast för bikinilinjen och självfallet är det individuellt hur smärtsamt man upplever det. Jag blev förvånad över att jag yogaandades så mkt som jag gjorde - men det går snabbt över och i stort sätt direkt efter behandlingen så är man som vanligt. Resultatet varierar från person till person men man får som en konsultation beroende på din "personliga" typ där får man en ganska klar uppfattning om hur många ggr man kommer behöva gå samt vilket resultat man kan vänta sig. Jag har fått det beskrivet så att man efter att man är klar enbart behöver underhålla någon gång per år eller vartannat. Jag känner mig så väl bemött och dom är så proffsiga så förhoppningsvis är det här en förändring för livet. Man kan ringa och boka en konsultation eller via hemsidan- dom har en enkel bokningssite. Lycka till!

Elisabeth · 7 years ago
Hallå! Ja tack, detta vill jag gärna veta lite mer om från perspektivet av en som gör behandlingen nu. Funkar det på både mörka och ljusa hårstrån? Ska håren vara grövre, eller spelar det ingen roll? Fint att du delar med dig:) /E

Julia Brukroken · 7 years ago
Hej. Jag behandlar hala underbenen och baksida lår, samt bikini linjen. Det skall fungera på allt hår men är särskilt effektivt om man har lite ljusare hud och mörkare hårväxt. Har du grova hår är behandlingen "lättare" men även du med tunnare hår kan få fina resultat. Jag upplever att jag redan efter två ggr ser stor skillnad. På min vader och smalben har jag fått som kala fläckar. Vilket är precis det man vill i det här fallet. Jag känner även att grovheten minskar och det tar längre tid för håret att växa ut. Däremot skall man vara medveten om att det gör ont. Det är ingen spa behandling på något vis. Jag har svårast för bikinilinjen och självfallet är det individuellt hur smärtsamt man upplever det. Jag blev förvånad över att jag yogaandades så mkt som jag gjorde - men det går snabbt över och i stort sätt direkt efter behandlingen så är man som vanligt. Resultatet varierar från person till person men man får som en konsultation beroende på din "personliga" typ där får man en ganska klar uppfattning om hur många ggr man kommer behöva gå samt vilket resultat man kan vänta sig. Jag har fått det beskrivet så att man efter att man är klar enbart behöver underhålla någon gång per år eller vartannat. Jag känner mig så väl bemött och dom är så proffsiga så förhoppningsvis är det här en förändring för livet. Man kan ringa och boka en konsultation eller via hemsidan- dom har en enkel bokningssite. Lycka till!

Ronja · 7 years ago
Jag undrar vad det kostar? Och hur många behandlingar du kommer göra totalt? Tack!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Julia Hichens

Julia Hichens

Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.

With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.

I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.

Mail: [email protected]