Ska vi livea lite matblogg? Kan vi bara vara eniga om att våren gör något med hela konceptet matlagning. Jag får LUST igen. Plus att allt går att lägga på en grill – allt.
Men man ska ju även slänga in lite tröstmat som en ordentlig Carbonara och en vällagad lasagne samt GT med alldeles för mycket gurka. Men hörni kan vi inte hjälpa varandra lite på traven här. Jag vill ha lite tips på nya, fräscha och smaskiga recept nu när nytändningen är så sprakande. Vad lagar ni helst?
Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.
With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.
I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.
Mail: [email protected]
Moa · 7 years ago
Mm det här kan jag tipsa om: dela en spetskål i fyra klyftor, klicka på smör, salta och peppra och riv gärna lite citron över. In i ugnen, baka mjuk med lite mörka toppar. Halvera gröna oliver och lägg ner i formen halvvägs (tar ca 20 min totales, typ 200 grader). Lägg i djupa tallrikar rikligt med machesallad och sockerärtor som du delat. Gör en krämig dressing med lika delar turkisk yoghurt och creme fraiche plus massa riven parmesan och vitlök. När kålen är klar, lägg en bit i varje tallrik plus addera god varmrökt lax (kan gärna bara lite ljummen!) i härligt stora bitar. På med dressing och lite citron. SMARR!
Ida · 7 years ago
Skulle kunna leva på pasta vongole, moules frites, pasta med färsk tryffel &kantareller, citrondesserter och kallt chablis.