I helgen var det äntligen dags för mig och en av mina bästa vänner Sofias månadsdate. Vi har som tradition att boka en en brunch, lunch eller middag i månaden när det bara är vi. Det förgyller livet enormt att helt opretantiöst (eller överpretantiöst om man så vill) bara hänga med sin bästis i några timmar. Den här lördagen käkade vi på nybrogatan 38 (supergott) svassade runt i butiker, skvallrade, tröstade, peppade, skålade och sen på ansiktsbehandling. Kan ju kanske inte bli mer lyx enligt mig.
Därefter kom influensan som ett brev på posten och jag smög runt i tofflor hela kvällen och väste lite som morran. Somnade på soffan innan filmen började men det gör ju inget. Söndagen hängde grabbarna i trädgården och tömde garaget, byggde en kiosk till Harry och jag sov, snöt mig och sov lite till. Lagom till lunch pallade jag i mig några alvedon och planterade om mina dahlior. Sen gick jag och la mig igen. Det här betyder ju atta kan ev planer på att förgylla veckan med massa yoga och liknande ligger helt på is. Som högst kanske jag byter lakan- kanske…
Tänkte göra ett särskilt inlägg om Dhalia planteringen, är det något som ni är intresserade av?
Mvh Trädgårdstomten.
Blogger for The way we play. Stockholm based since 1984, I have cultivated a life where I think sophistication meets a genuine passion for the world’s finer aspects.
With an acute eye for detail, I navigate through realms of travel, fashion, and wellness, always seeking to balance elegance with the feeling of nurturing living.
I belive these experiences have shaped a unique perspective on contemporary life, one that I am eager to share with others. Whether it’s uncovering hidden gems on my travels, exploring a way to keep my classic style modern and interesting, or offering insights on style and growing as a person – mother, friend and wife. Shortly put: life as I know it. I often tend to celebrate life’s nuances and strive to do it with grace and authenticity.
Mail: [email protected]
Trude · 7 years ago
Jo! Fortell om Dhalia plantering. De har ennå ikke blitt populære i Norge, men vi kommer etter... Har brukt morgenen på å lese tilbake på din blogg. Den er så fin - helt nydelig!