Imorgon ska jag l'e4gga upp lite bilder fr'e5n g'e5rdagens traditionella hemmafest hos Jani, Kajsaniemi i morse, Pias och Jolles fantastiska innerg'e5rdsfest/sillis, takterassen vi med fara f'f6r v'e5ra liv kl'e4ttrade in till p'e5 Petersgatan*, Pyret och Miika och lite annat random jox. Den som v'e4ntar p'e5 n'e5got gott och bla bla bla. Magnus fortsatte att fira f'f6rsta maj med likasinnade** medan jag nu t'e4nker 'e4ta lite yoghurt och se ett avsnitt av House eftersom jag 'e4r en mycket leijmare m'e4nniska som blir tr'f6tt och lite full av s'e5 h'e4r mycket ov'e4ntad sol, m'e4nniskor, sprit, cykelutf'e4rder, f'f6rstamajfirande och sprit.
God nat.
*d'e4r vi tr'e4ffade Vinlinda!
**Pyret.
Eftersom jag vanligtvis anv'e4nder Converseplatta skor k'e4nner jag mej alltid som en prostituerad s'e5 fort jag drar p'e5 mej ett par klackar. Idag har jag g'e5tt omkring p'e5 stan som en alldeles vanlig hora.
Hur f'f6rklarar man Valborgsm'e4ssoafton vid Havis Amanda f'f6r en stockholmare som aldrig upplevt det?
"Alla samlas vid den d'e4r nakna statyn med s'e4larna som sprutar vatten, du vet, nere vid Salutorget, och sen 'e4r det liksom en studentk'e5r som l'e4gger p'e5 en m'f6ssa p'e5 statyn och alla ba HURRAAA! och sen tr'e4ffar man en massa gamla klasskamrater och f'f6re detta pojkv'e4nner (man inte vill tr'e4ffa) vid det som en g'e5ng i tiden var Maritims h'f6rn med nu 'e4r Apoteksh'f6rnet och det 'e4r alldeles f'f6r mycket m'e4nniskor och man m'e5ste vara f'f6rsiktig med att inte falla ner i kolerabass'e4ngen f'f6r d'e5 d'f6r man och hela paketet 'e4r absolut inte v'e4rt besv'e4ret. Ist'e4llet borde vi bara ta en drink med Pyret och Miika och sen g'e5 raka v'e4gen hem till Luggin p'e5 middag. Men ur ett rent antropoligiskt perspektiv kan det kanske vara intressant f'f6r dej."

Hittade ett par helt nya solglas'f6gon i ett ost'e4dat sk'e5p ig'e5r. Tummen upp eller ner?

Hittade ett par helt nya solglas'f6gon i ett ost'e4dat sk'e5p ig'e5r. Tummen upp eller ner?
Ibland sl'e5r det mej att det faktiskt 'e4r en annan m'e4nniskas h'e5r jag har p'e5 mitt huvud och d'e5 k'e4nns det genast lite 'e4ckligare att f'e5 h'e5r i munnen eller hitta str'e5n i maten. Hoppas att det 'e4r en god kristen och v'e4luppfostrad individs h'e5r som nu 'e4r min frisyr och att h'e5ret inte b'e4r med sig d'e5lig karma (eller till exempel svett).