Los Angeles är fullt av riktigt bra restauranger, däremot finns det inga listade Michelin-krogar. Detta sägs vara för att folk i LA är mer intresserade av filmstjärnor än restaurangstjärnor, men vare sig det stämmer eller inte håller många av restaurangerna riktigt hög klass. Om jag måste lista några av mina favoriter måste det bli Nobu i Malibu, en av de bästa matupplevelserna i livet, men också väldigt dyrt. Guisados tacos i Echo Park, enkelt och fruktansvärt gott. Pace i Laurel Canyon, italienskt med hög romantikfaktor. Gracias Madre i West Hollywood (en gång satt lena Dunham i bordet bredvid oss) med mexikansk vegansk mat och väldigt LA-mysigt med ett träd mitt på uteserveringen, glödlampor och god tequila. Butcher's Daughter i Venice (bättre frukost och lunch än middag) ja och en massa andra, men de finns ju också uppräknade i min Los Angeles-guide.
Ja, och så drack vi varsin mimosa och det gjorde inte lunchen sämre. Jag var såklart väldigt nöjd.

Peppe Öhman författare och journalist bosatt i Los Angeles med maken Magnus och barnen Vidar och Majlis.