I morse steg Magnus upp klockan fem för att kunna åka i väg till Tenala och vara slaktare för en dag. Det är med skräckblandad förväntan jag ser fram emot att höra om hur det gick.
Sebastian ·
15 years ago
Han kommer kanske hem med en styckad gris!
Linda ·
15 years ago
Hatten av till slakteriet att de tar emot honom. I USA skulle det vara narapa omojligt att fa besoka slakterier och annu mindre dokumentera processen.
Peppe ·
15 years ago
Det är väl nästan omöjligt i det här landet också. Åtminstone hos de stora köttproducenterna. Det här var visst ett litet, privat slakteri.Magnus kom hem nyss och är lite skakad.
Linda ·
15 years ago
Sorgligt. Jag tycker alla har ratt att veta varifran deras mat kommer.
Frida ·
15 years ago
Vill minnas att du är lite?/mycket? insatt i genusvetenskap. Du har kanske läst Lady Dahmers blogg (http://ladydahmer.se/)Hon skakar om svenska bloggvärlden ganska friskt emellanåt, i sitt försök att sprida sin kunskap och för att få människor att tänka med nya ögon, speciellt när det gäller barn.Här i länken finns en länk med exempel på en debatt som uppstått. (I första kommentaren till inlägget finns även flera länkar) Mycket intressant läsning, även om jag blir lite ilsken.. Inte på Dahmer, för det är henne jag hejar på, men på de andra som inte vill försöka förstå. http://stureplan.se/bloggar/bloggkommentatorerna/2011/08/25/orkar-vi-ga-in-i-diskussionen-igen#comments
Peppe ·
15 years ago
Linda: jag med. Verkligen! tror att det skulle finnas lite fler vegetarianer än i dag om folk höll koll på vad som händer på ett slakteri.Frida: tusen tack för länken. Läser Lady Dahmer sporadiskt, men hade helt missat det här.
Sebastian · 15 years ago
Han kommer kanske hem med en styckad gris!
Peppe · 15 years ago
i en glittrig goodie bag.
Linda · 15 years ago
Hatten av till slakteriet att de tar emot honom. I USA skulle det vara narapa omojligt att fa besoka slakterier och annu mindre dokumentera processen.
Peppe · 15 years ago
Det är väl nästan omöjligt i det här landet också. Åtminstone hos de stora köttproducenterna. Det här var visst ett litet, privat slakteri.Magnus kom hem nyss och är lite skakad.
Linda · 15 years ago
Sorgligt. Jag tycker alla har ratt att veta varifran deras mat kommer.
Frida · 15 years ago
Vill minnas att du är lite?/mycket? insatt i genusvetenskap. Du har kanske läst Lady Dahmers blogg (http://ladydahmer.se/)Hon skakar om svenska bloggvärlden ganska friskt emellanåt, i sitt försök att sprida sin kunskap och för att få människor att tänka med nya ögon, speciellt när det gäller barn.Här i länken finns en länk med exempel på en debatt som uppstått. (I första kommentaren till inlägget finns även flera länkar) Mycket intressant läsning, även om jag blir lite ilsken.. Inte på Dahmer, för det är henne jag hejar på, men på de andra som inte vill försöka förstå. http://stureplan.se/bloggar/bloggkommentatorerna/2011/08/25/orkar-vi-ga-in-i-diskussionen-igen#comments
Peppe · 15 years ago
Linda: jag med. Verkligen! tror att det skulle finnas lite fler vegetarianer än i dag om folk höll koll på vad som händer på ett slakteri.Frida: tusen tack för länken. Läser Lady Dahmer sporadiskt, men hade helt missat det här.