Br'f6llopsbloggning

17 years ago

P'e5 publikens beg'e4ran blir det lite br'f6llopsbloggning.

Magnus andra polttare* b'f6rjade i Sp'f6khuset p'e5 Gr'f6na Lund. Jag hade kommit 'f6verens med det n'e4rmaste man kommer Magnus bestman -Tommy- att ta Maggan til lGr'f6nan och lura in honom i Sp'f6khuset d'e4r Tommy, Fredrik och Danne skulle v'e4nta. Till saken h'f6r att alla sorters Sp'f6khus skr'e4mmer mej och d'e5 det kom fram att det i Sp'f6khuset r'f6r sig riktiga m'e4nniskor utkl'e4dda till v'e5lnader med uppgift att skr'e4mmas h'f6ll jag p'e5 att f'e5 en panikattack. D'e5 var det f'f6r sent att avboka arrangemangen och jag var tvugen ett spela mycket entusiastisk Sp'f6khusbes'f6kare f'f6r att f'e5 Magnus med mej in i huset.

Jag var allts'e5 skitr'e4dd. Min handsvett ledde till en mindre 'f6versv'e4mming i Magnus hand och d'e5 ett sp'f6ke pl'f6tsligt hoppade fram bakom en knut och ropade Bu! ville jag bara sj'e4lvd'f6. En halv minut senare m'e4rkte jag att samma sp'f6helvete F'd6LJDE EFTER MEJ. Det var s'e5 vidrigt att jag var tvungen att v'e4nda mej om och med min myndigaste r'f6st s'e4ga:

"Kan du sluta smyga efter oss, det 'e4r v'e4ldigt obehagligt. Tack."

Den ryska sommarjobbaren fattade ingenting.

Vi rusade vidare och i det sista rummet stod 'e4ntligen tre maskbekl'e4dda typer som jag kunde identifiera som polttareg'e4nget. Det kunde inte Magnus som i sin tur h'f6ll p'e5 att f'e5 hj'e4rtstillest'e5nd d'e5 de h'e4r typerna kastade sig 'f6ver honom och av n'e5gon orsak gav honom en h'e5rd 'f6rfil**. Jag var bara l'e4ttad f'f6r att helvetespromenaden var 'f6ver.

Sen f'f6rsvann killarna och jag l'e4mnades till mitt eget 'f6de som visade sig vara sushi och 'f6l med Annica.


*vid det h'e4r laget har ni rikssvenskar l'e4rt er att polttare betyder svensexa.
**som i stryk, inte dagsgammal kanelsnurra.

Linn · 17 years ago
F'f6r mig f'e5r du g'e4rna br'f6llopsblogga lite oftare. Jag gillar faktiskt n'e4r du br'f6llopsbloggar. Och fr'e5n en sak till en annan. Det blev tal om Peppar h'e4r f'f6r n'e5n dag sen. Och nu undrar jag, hur m'e5nga bloggar finns det p'e5 peppar.fi?

Peppe · 17 years ago
Jag ska f'f6rs'f6ka skriva lite mer om br'f6llopet, det 'e4r ju -herremije- bara tv'e5 veckor ditt.Peppar.fi har typ 10 aktiva bloggar tror jag. Men jag kan ha fel, min koll 'e4r n'e4ra noll (d'e4remot 'e4r jag ganska bra p'e5 att rimma)

Ninde · 17 years ago
Jisses, svensexa som b'f6rjar i sp'f6khuset, Magnus verkar vara en tuff kille. En kompis som fyllde 30 f'f6r ett tag sen har fortfarande inte h'e4mtat sig sen en av de d'e4r typerna i huset f'f6ljde efter henne lite extra...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Peppe Öhman

Peppe Öhman

Peppe Öhman författare och journalist bosatt i Los Angeles med maken Magnus och barnen Vidar och Majlis.