Livet och helsingfors goes nordkorea

17 years ago

Om en halv timme 'e5ker Karin och jag till DMZ mellan Nord- och Sydkorea. Man m'e5ste kl'e4 sig sedligt och f'e5r absolut inte peka. Vi upprepar dessa regler g'e5ng p'e5 g'e5ng. Inte den svarta spetskorsetten eller latexkl'e4nningen i r'f6tt. Visa riktningen med hela handen.

H'e5ll tummarna f'f6r att inte nordkoreanerna tar oss*.


*om de nu av n'e5gon outgrundlig orsak skulle vilja ha oss.

Krincho · 17 years ago
Hej!Snubblade in p'e5 din blogg av en h'e4ndelse. S'f6kte p'e5 n'e4tet efter 3 sekunders regeln. Hade mer t'e4nkt mig den regeln man ska anv'e4nda i trafiken hehe. Hursomhelst fastnade jag, l'e4ste lite och kollade bilder. Du 'e4r rolig och har en sk'f6n stil! :)Har en blogg jag med, men det 'e4r mest bara en bildblogg. Kika in om du har lust. :)/Krinchowww.krincho.blogspot.com

Peppe · 17 years ago
Tack!Jag 'e5terg'e4ldar artigheten och s'e4ger (alldeles genuint) FIN BOLGG du med.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Peppe Öhman

Peppe Öhman

Peppe Öhman författare och journalist bosatt i Los Angeles med maken Magnus och barnen Vidar och Majlis.