Hemma.

5 months ago

Hemma.

Det tog sin lilla tid, men nu är 70 % av vårt sovrum på nedervåningen, äntligen färdigt!

Sedan vi flyttade till Höllviken 2022 har vi bott i andra hand på
tre olika ställen och sovit i många olika sängar
som inte varit våra egna..

Sovrummet här hemma, i huset som vi köpte, har verkligen inte varit prio då andra delar av vår renovering har behövt gå före..

Men nu är sängram och väggpanel på plats, liksom heltäckningsmatta, garderober och träjalusier..

Det som saknas är ett skrivbord, en spegel och det sista piffet. Kontrasterna till det strama, moderna som kräver en touch av något äldre och använt..

Jag skrev genast till min vän Lovisa och bad henne hålla utkik efter ett stort och mönstrat vintageöverkast i duvblått eller liknande.

Tror att det hade kunnat bli fint här inne!

Var även sugen på detta  från Reboco, tur att man snart fyller 40 år,
då januaribudgeten inte tillåter ett spontanköp..

Äntligen känns hemmets kanske viktigaste rum
som just precis det: Hemma!

*

Åsa · 5 months ago
Wow så fint det ser ut! Och stort! Så härligt!

Maria · 5 months ago
Det ser otroligt fint ut!

alex · 5 months ago
Verkligen WOW! Sååå fint! Är väldigt sugen på att se resten av huset ;)

Emely Crona Stenberg · 5 months ago
Haha, du kan få en bild på den totalt utrivna ovanvåningen i nuläget om du vill ;)

Lisa · 5 months ago
Omg, så otroligt fint!

Jennifer · 5 months ago
Så fint!! Vad är det för heltäckningsmatta ni har gått för?

Emely Crona Stenberg · 5 months ago
Tack snälla du! Vi båda har fått frågan många gånger haha, men vi kommer inte ihåg. Valfritt matt-varuhus på nätet hälsar min kille, men ska se om jag kan hitta något namn på företaget i mailen. :)

Amanda · 5 months ago
Wow!! Ni två har verkligen fingertoppskänsla-deluxe för att renovera och inreda!

Jenny · 5 months ago
Fantastiskt fint! Undrar var det fina fårskinnet är ifrån? Samt väggpanel då jag letar för fullt inför kommande renovering (fast vardagsrum). Tacksam för svar! Tack även för fin blogg. Alltid SÅÅÅ inspirerande!

Emely Crona Stenberg · 5 months ago
Hej Jenny! Tack snälla du för fin kommentar. Fårskinnet köpte vi vintage hos Folks Interiör i Kalmar, men dom har en webbshop som är väl värd att spana in. Väggpanelen har min kille ritat och sedan har vi beställt den via finsnickeriet han jobbar på. Hoppas att du får en fin dag!

Carro · 5 months ago
Vad glada ni blir när jag kommer anlita er till framtida hus för renovering och inredning. Maggie kan underhålla Nike under tiden!

Emely Crona Stenberg · 5 months ago
Men vi kanske kan börja redan nu? Om ni har ngt ni vill fixa menar jag? Lampan i hallen?Jag kan ta Maggie..också..

camilla · 5 months ago
Det är nog ett av dom snyggaste sovrum jag sett!

Emely Crona Stenberg · 5 months ago
Men åh! Tack så hemskt mycket för att du säger det, blir så glad!

Sofia · 5 months ago
Otroligt fint! Undrar också var färskinnet är ifrån.

Emely Crona Stenberg · 5 months ago
Tack så hemskt mycket! Det köpte vi vintage hos Folks Interiör i Kalmar, finns även som webshop som tur är :)

Malin · 5 months ago
Alltså wow!!!! Sån otrolig fingertoppskänsla.

Ann-Sofie · 5 months ago
Superhärligt! Älskar lakanen. Får man fråga vart de är i från:)

Emely Crona Stenberg · 5 months ago
Det får du så gärna, har i både rosa och en otrolig blå färg. Från IKEA, 100% bomull - 179kr, ett kap med väldiga likheter mellan t e x Tekla! :)

Ann-Sofie · 5 months ago
Tack! Såå fint:) Verkligen vilket kap, trodde det var typ Tekla eller Midnatt.

Maria · 5 months ago
Lägg av vad fint!!

Maricka · 5 months ago
Så mysigt!

Emely Crona Stenberg · 5 months ago
Tack snälla du, det blir nog ännu mysigare sedan med lite fler detaljer, och när vi bott in oss lite! :)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.