Skuggrabatten är nu äntligen påbörjad, men vi får ta det i små etapper. Det är inte direkt billigt att fylla stora rabatter med ny jord och mängder av växter.
Idag cyklade jag hem med två olika sorters Hostor (funkia) samt några plantor Kaukasisk Förgätmigej.
Sakta men säkert börjar det likna något.
Kanske är det just längtan som gör att man uppskattar det ännu mer när det väl är klart?
Näst på tur att köpa hem blir vit Löjtnantshjärta eller någon hortensia. Blev dock sugen på en vit Allium också..
Vi får se vad som passar bäst!
*
Lisa · 1 year ago
Hosta kan du dela på sen när de etablerat sig! Görs på våren :)
Emely Crona Stenberg · 1 year ago
Ja jag vet! Det blir faktiskt så himla bra. Där fanns ett par andra, uråldriga funkior som jag satte ut i vår "skog" på tomten, dom har klarat sig hur bra som hels!
Pauline · 1 year ago
Fint!! Lägg till vit höstanemon ’honorine jobert’ i samma rabatt så har du något blommande till sensommaren blir väldigt stiligt.
Emely Crona Stenberg · 1 year ago
Oo bra tips! Ska se om det får plats :)