Bb-väskan

10 years ago

Jag måste väl köra ett obligatoriskt packa bb-väskan inlägg? Kul att det har tagit till vecka 39 att palla få ihop en väska. Men är det något jag vill ha med i väskan så är det något nytt och fint att sätta på sig efter den första duschen. Min första bb-väska när Jack skulle födas packades i god tid. Alltså typ medan gravtestet torkade. Den blev alldeles för tung, med doftljus och hartassar (inte riktigt, men nästan) så jag fick släpa den efter mig upp till förlossningen. Jag åkte ju in själv till BB, livrädd och öppen 7 cm, men jag tänkte skriva ett eget inlägg om de andra två förlossningarna senare om det kan vara intressant. Köpte i alla fall den här sidenpyjamasen från Equpiment. q23-e360e_trueblack_13236822333 Sen måste jag få garva lite åt min man. Jag bad honom kolla om han kunde hitta ett par enkla vanliga bruks-tofflor att ha på sjukhuset. Vad som helst liksom, typ några som man skulle kunna glömma kvar där utan att sörja. Hem kom han med de här: img_7810 Vi har lite olika syn på vad ett par vanliga enkla tofflor är. Så med pyjamasen plus tofflorna så är det alltså Hugh Hefner som kommer glida omkring i sjukhuskorridorerna med värkande underliv. Och såklart lite kläder till bebis också. Behövs väl inte så mycket egentligen, de är ju små nakenfisar som man kör hud mot hud med. Annars är det väl det vanliga som man packar med sig, parfymfria duschgrejer (vill att bebisen ska känna min doft) laddare, kamera och sånt. Funderar om vi ska ha med oss en flarra champagne? Det har jag aldrig haft, just nu när det varit en sån stressig period, och barnafödandet har varit största orsaken till det, så är det väl värt att få köra en liten skål. instagram e.renck

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.