Vi jobbar vidare

3 years ago

Hej alla fina! Julvecka och jag gissar att de flesta av er stressar runt som små skållade råttor för att få allt klart inför helgens stundande högtid med julefrid. En liten stund för sig själv är extra viktigt när det är mycket och vad passar väl bättre då än ännu en liten treminuters hemmaträningscirkel (drog ner på tiden denna veckan eftersom jag förstår att alla är så himla busy, 3 minuter har ni alltid, finns ingen ursäkt!!)

Vi jobbar vidare

Minut 1: Höftlyft, bra för rumpa, lår, ländrygg och mage, framförallt nedra delen av magen.

Börja i ryggläge på yogamatta eller vanlig matta eller rakt på golvet det går lika bra, böjda ben med fötterna höftbrett isär och händerna utsträckta vid sidan av kroppen med handflatan nedåt.

Vi jobbar vidare

Skjut upp rumpan och höften så högt du kan och knip ordenligt med rumpan i toppläget. Det ska kännas ordentligt!

Ner och upp i en minut

Vi jobbar vidare

Vill du och har möjlighet till det kan du lägga en vikt av något slag på nedre delen av magen, under naveln för att ge tyngre motstånd och göra det ännu jobbigare.

Tips för småbarnsmammor:Ett litet barn funkar också utmärkt, de brukar dessutom tycka att det är hysteriskt roligt!

Vi jobbar vidare

Minut 2 Enbenshöftlyft

Vi fortsätter med höftlyft, vill att det ska bränna ordentligt! Samma utgångsläge som förut men du sträcker ut ena benet och lyfter, även här så högt upp med rumpa och höft du kan. Byt ben efter 30 sekunder

Vi jobbar vidare

Minut 3 Sidoplanka

Ligg på sidan, lägg i armen och lyft upp höften så högt du kan, rakt upp. Skjut fram höften ordentligt. Spänn bålen och håll i 30 sekunder sedan byter du sida. Det översta benet kan ligga rakt jämns med det understa eller

Vi jobbar vidare

om du vill göra det lite svårare och har balansen lyfter du det rakt upp och håller.

Alexandra Aronsson

Alexandra Aronsson

Info