Cirkelträning alla hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

3 years ago

Hej mina fina läsare, hur många av er vill börja träna med har absolut inte tid, eller inte kan eller orkar gå till gymmet?

Tänk om jag sa att jag lovar att jag kan få igång er på bara 3 minuter. 3 minuter om dagen, det har ni och om ni inte ens har 3 minuter varje dag så har ni det iallafall 3 eller 4 dagar i veckan.

3 övningar, 3 minuter 3-7 dagar i veckan.
Jag har även gett tips på skalning övningarna om man inte kan göra de helt fullt ut, så alla kan vara med utifrån vilken utgångsfysik som helst!

Testa! Jag lovar att ni kommer att känna att ni blir starkare ganska snabbt.

Kör detta i 2 veckor, sen kommer jag med 3 nya övningar. Och sedan kan vi utöka med både minuter och övningar, men alltid så att ni kan göra det hemma. Bra va!? Häng med vettja!

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

Första minuten:Knäböj

Utövande:
Fötterna axelbrett isär,tårna en aning utåtvända.

Blicken rakt fram.

Naturlig rygg, inte rak, inte svankad, neutral!

Spänn magen, skjut bak rumpan som att du ska sätta dig på en stol, bak och ner.

Gå ner så djupt du kan utan att tappa ryggen eller falla framåt, tryck ut knäna hela tiden.

Vikten på hälarna. Armarna rakt upp.

Sen ställer du dig upp, knip till med rumpan i toppläget och gör sedan om proceduren.

Det behöver inte gå fort, bättre du gör tekniskt rätt än snabbt då kommer du känna av mycket bättre resultat.

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

Andra minuten: armhävningar. Inget suck o stön nu, jag lovar att du kan göra armhävningar, t om i en hel minut.

Börja mot en bänk, ett bord, en diskbänk eller vad du än har tillgängligt som är stabilt att luta sig mot.

På detta sätt blir det inte lika tungt för armarna och det är ett bra sätt att bygga upp styrkan på.

Utövande:
Ha armana axelbrett isär

Händerna rakt under axlarna.

Neutral rygg och raka ben.

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

Spänn och sug in magen ordentligt och böj armarna

Försök doppa bröstet i underlaget och tryck dig sedan tillbaka.

Upprepa så många du hinner på en minut! Glöm inte att spänna till och suga in magen varje gång. Detta så att du inte tappar ryggen.

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

Nästa steg: armhävningar med knäna i.
När du känner dig lite starkare tar du nästa steg.

Samma princip, armarna axelbrett, händerna under axlarna. Neutral rygg, spänn och sug in magen ordentligt.

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

Böj armarna, försök doppa bröstet i golvet. Går det inte hela vägen är det inte hela värden. Det viktigast är att du inte tappar spänningen i bålen och din rygg!

Innan du vet ordet av går du vidare till nästa steg:

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

Armhävningar med tårna i!

Börja i plankposition, armarna axelbrett isär och händerna rakt under axlarna. Blicken rakt ned i golvet.

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

Böj armarna, försök doppa bröstet i golvet medan du fortsätter hålla magen spänd och ryggen naturligt rak.

Armhävningar på tårna är tungt och jobbigt, det tog mig lång tid innan jag klarade av det, men det går!

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

Minut 3 Sit-ups!

Utövande:

Lägg dig på golvet, på handduk eller yogamatta.
Lägg upp benen på en stol, bänk eller säng.

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

Spänn magen och lyft så högt du kan.

Håll händerna vid öronen och armbågarna rakt ut.

Cirkelträning ALLA hinner och kan göra hemma, på 3 minuter!

I nästa steg ska sträva efter att göra sit-ups från liggande position på golvet och hela vägen upp till sittande ställning och slå händerna i golvet framme vid fötterna.

Alexandra Aronsson

Alexandra Aronsson

Info