The Way We Play
Meet Camilla Modin Djanaieff

Meet Camilla Modin Djanaieff


Camilla Modin Djanaieff är aktuell med den nya byrån Modin Comunication. Vi ställde fem snabba.

Stort grattis till nya byrån, Berätta om steget hit.

– Tack! Jag har länge funderat på modevärldens ansvar vad gäller hållbarhet. Modeindustrin är en av de största miljöbovarna i världen och det krävs krafttag för att återställa förstörda miljöer innan det är för sent. Det var dags för mig att ta det här steget och då blev det så att vi avslutade Modinåkerlind. Planerna är att skapa en miljö där både kunder och anställda är glada, där alla jobbar med något som de älskar och brinner för.

Berätta om tankarna kring premium och hållbarhet i företaget.

– Så som jag ser det går premiumvarumärken och hållbarhet oftast hand i hand. Dels produceras de oftare på ett mer ansvarsfullt sätt och dels behandlar konsumenterna varorna med mer respekt. Det blir inte en slit-och-slängmentalitet med något som kostar lite.

Vilka märken kommer ni att representera?

– Vi representerar Byredo, B&O Play, Bite Studios, By Malene Birger, Lamija och Bugaboo

Ni kommer även att jobba med strategi och produktion av innehåll för era kunders digitala och sociala kanaler. Berätta.

– I och med att vi redan idag jobbar så nära influencers, som ofta syns i våra kunders digitala och social media, tar vi ytterligare ett steg och håller i produktion av samarbete mellan kund och influenser. Vi kommer även att göra produktioner/plåtningar utan influensers, dvs stilleben eller annat material som kunderna kan använda i sina egna kanaler. Det blir naturligt eftersom vi har hela kollektionerna hos oss och det idag krävs snabbare och enklare produkter än tidigare. Man gör inte längre stora kampanjer som ska leva i ett halvår, snarare flera små som lever i ett par veckor, om ens det.

Trendspaningar i branchen?

– Den stora massan börjar få upp ögonen för hållbarhet och inser att enda lösningen är mindre konsumtion. För att vi ska konsumera mindre behöver vi planera vår garderob bättre och då är det en fördel att hitta sin egen stil, att veta vad man trivs och passar i, vilka plagg som matchar resten av garderoben. Second-hand börjar ta ordentlig fart och ses idag som trendigt och inom kort kommer det bli självklart för alla. Nya statusen är att ha gamla och synligt lagade plagg. Den nya svarta kommer vara att berätta att man haft en ulltröja i 18 år och vara stolt.

 

 

Meet Camilla Modin Djanaieff

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *